Sivun näyttöjä yhteensä

15.10.2014

Jo kohta joulu saapuu

 Olin mökillä maanantain ja tiistain lähinnä sienimetsässä. Oli riemullista olla metsän tuoksussa.
 Aamulla oli sumuista ja viileää: 6 astetta. Järvi ei houkutellut enää aamu-uinnillekaan.
 Pihalta löytyi vielä kukkivia orvokkeja,
Kehäkukatkin olivat voimissaan. Satoi, hieman pisarteli pitkin tiisstaipäivää ja metsäkin oli märkä. Kun tulin suppiskierrokselta, piti vaihtaa kuivat vaatteet, koska kosteus oli imeytynyt vanhojen sadevaatteiden läpi. Onneksi kumisaappaat ovat ehjät.

Tänään mies taas ajeli ruohonleikkurilla lehtiä kokoon ja kuljetteli lehtiä kompostiin. Minulla oli kylmä käsissäkin: pakkasta on luvassa jo tällä viikolla.

Tämä päivä on mennyt taas osin töissä, päivänavauksessa koululla, ja osin tuleviin töihin valmistautuessa. Toki sentään sain säilöön porkkanasosetta taas.

Illansuussa soi ovikello ja pieni hieno mies tuli myymään partiolaisten joulukalenteria. Toki pappa sellaisen osti! Minä luistin taas jumpasta ja kävin opiskelemassa luontokuvausta sen sijaan. Ehkä oppisin vähitellen kuvaamaan...

3 kommenttia:

Maca kirjoitti...

Minua harmittaa, kun en ole löytänyt suppilovahveroita ja nyt on jo myöhäistä. Sukat olen kutonut kuluneen kesän ja syksyn aikana.

aimarii kirjoitti...

Mukavaa puuhastelua. Siellä syksy jatkuu vielä kauniina, täällä jo talvi.

pappilanmummo kirjoitti...

Maca: Sukkia sinullaolikin valtavan iso määrä.
Aimarii: Mökillä on aina mukavaa touhuttavaa. Siellä lähtee helpommin ulos luontoon kuin kotosalla, koska sisätiloja ei ole paljon.