Sivun näyttöjä yhteensä

1.1.2015

Meriheinä-sukat ja kolmen vuoden neulesaldo

Vuoden 2015 ensimmäiset sukat.
Meriheinä-mallilla neuloin nämä sukat. Tämä kiemurteleva mallineule muistuttaa vesikasvien liikkeestä. Väri ei kuitenkaan ole vesikasvien väri vaan vaaleanpunainen. Sukat painavat 98 grammaa. Minulla oli 48 silmukkaa neuleessani. Ne on neulottu Seitsemän veljes -langasta kolmen ja puolen numeron puikoilla noin 39 numeron jalkaan.

Mallineule on Melissa Morgan-Oakes: Varpaista varteen, Neulo 2 sukkaa kerralla -kirjasta (Minerva). Kirjan olen saanut lahjaksi parisen vuotta sitten. Jonkin mallin olen tästä kirjasta neulonut aikaisemmin. Nyt neuloin kuitenkin tämän sukkaparin sukan suusta lähtien ja yksi sukka kerrallaan. Vain mallikuvion otin kirjasta.

Mallineule on jaollinen kuudella ja kahdentoista kerroksen korkuinen.
Aina kaksi kerrosta on samanlaista.
1-2. kerros: 4 oikein, 2 nurin.
3-4. kerros: 3 oikein, 3 nurin.
5-6. kerros: 2 oikein, 4 nurin.
7-8. kerros: 1 oikein, 4 nurin, 1 oikein.
8-10. kerros: 1 oikein, 3 nurin, 2 oikein.
11-12. kerros: 1 oikein, 2 nurin, 3 oikein.
Sukan suun neuloin 1 oikein, 1 nurin joustinneuletta. Kantapää vahvistettu.

Viime vuonna eli vuonna 2014 neuloin 49 aikuisten sukat ja 16 lasten sukat eli yhteensä 65 sukkaparia.  Vain toukokuussa en neulonut yhtään sukkaparia valmiiksi, koska olin vaeltamassa caminolla. Lankaa näihin kului 5190 grammaa. Sukkien lisäksi neuloin kahdet akryylilankaiset ihmerätit, jotka painoivat yhteensä 50 grammaa.

Edellisenä vuonna eli vuonna 2013 neuloin 36 aikuisten ja 15 lasten sukat. Niiden lisäksi neuloin lapasia, jouluseimen hahmoja ja unilelun, joita en ole punninnut. Sukkiin kului lankaa 3770 grammaa.

Vuonna 2012 olin neulonut sukkien ohella monet lapaset. Aikuisten sukkapareja olin neulonut 30 ja lasten 31 kappaletta sekä lapasia 12 paria. Lisäksi neuloin 2 huivia, 12 joulupalloa ja pari pipoa nukeille ja sukat nukelle. Lankaa olin käyttänyt yhteensä näihin 5152 grammaa.

Ei kommentteja: