Sivun näyttöjä yhteensä

28.7.2016

Marjoja, vaaleanpunaista ja mustaakin

Kaikki puutarhan viinimarjat alkavat jo olla mehustuskelpoisia. Näitäkin vaaleanpunaisia tulee tänä vuonna jo niin paljon, että ne joutuvat mehuksi tummemman punaisen joukkoon tai valkoisten seuraksi. Nämä Ailit kasvavat mökillä.
 Mustia olen jo poiminut mehua varten.
 Ensimmäinen annos mehua, seitsemän pulloa mustaa viinimarjaa, keitettiin mehumaijalla tällä viiikolla.
Olen kierrellyt metsässä sienessä ja mustikassa. Reissuilla sain jo maistaa kypsiä puolukoita.
Olen yrittänyt tänä kesänä viettää aikaa mökillä. Usein olen kulkenut sieltä töihin. Viime yönkin olin taas siellä. Menin illalla myöhään, lämmitin saunan ja nautin kauniista illasta ja lämpimästä järvivedestä. Tänäänkin uin monta kertaa töiden välillä. Tein näet mökillä koneella  ja puhelimessa töitä ja aina välillä pulahdin veteen, joka oli 21-22 asteista vielä, vaikka Jaakko sen kylmän kiven sinne oli heittävinään.

Kummilasten kuulumisia eilen kävin kuulemassa ja sain surullisia tietoja. Eivät saa jäädä tänne. Nyt on muutenkin näiden ystävien kanssa jännittävät ajat. On syntymässä vauva ja on monet muut jutut...
Onkohan joku pitänyt vauvakutsuja? Miten sellaiset voisi parhaiten järjestää? Niin voisi saada varusteita vauvalle, jota varten ei ole vielä oikeastaan mitään. Kaikki ystävät koolle?
Välillä pitää käydä kotonakin. Niinpä palasin töistä kaupungin kautta ja kävin katsomassa autojen värejä. Mikähän näistä olisi paras? Toki sentään tutkin autoja muutenkin kuin väriä - väri on sivumauste..

3 kommenttia:

Tuulento kirjoitti...

Punainen tietenkin! Siis auton väri. Minulle tulee taas hyvin vähän viinimarjoja, vattuja tulee enemmän kuin viime vuonna, hunajaa ei tule juuri ollenkaan, mustikassa yritin jo käydä, mutta ötököitä oli liikaa. Että sellaista tänne pohjoisempaan kuuluu.

http://tuijankortteilua.blogspot.com kirjoitti...

Minä en ole koskaan nähnytkään vaaleanpunaisia viinimarjoja. Ihanan värisiä.

Jaana kirjoitti...

Autokuumeessa taidat olla :>) Valitse mieleisesi väri, sillä "makuasioista" ei kannata kiistellä!