Sivun näyttöjä yhteensä

21.10.2019

Musta tulee isona valkoinen

Luin Jani Toivolan kirjan Musta tulee isona valkoinen (Siltala 2016). Teoksessa hän sukeltaa menneisyyteensä sekä matkustaa kenialaisen isänsä kotimaisemiin.

Juohevasti ja rohkeasti omasta elämästä kirjoitettu, vei mennessään. Tärkeitä asioita pohdittu identiteetistä ja elämästä, myös suomalaisuudesta.


Kirjassa on monta tasoa, mukana kulkee kursiivilla pätkäkappaleina kenialaisen isän sukuun tutustuminen.

Kuka siis olen, mistä tulen ja mihin olen menossa? Olen täysin suomalainen, mutta en kuitenkaan ihan. Olen täysin mies, mutta en kuitenkaan ihan. Mutta olemassa minä olen, yhtä vahvasti ja todellisena kuin jokainen ihminen ympärilläni.

Tämä kirja osuu Helmet-lukuhaasteen kohtiin:
1. Kirjan kannessa on ihmiskasvot
7. Kirja kertoo paikasta, jossa olet käynyt
10.Rodullistetun kirjailijan kirjoittama kirja
18. Eurooppalaisen kirjailijan kirjoittama kirja
21.Julkisuuden henkilön kirjoittama kirja
25.Kirja kirjailijalta, jonka tuotantoa et ole lukenut aiemmin
31.Kirjassa kuljetaan metrolla
44. Kirja kertoo Berliinistä

Aikuisten lukudiplomin kohtaan Elämäntarinoita.

1 kommentti:

Kirja ja sen kaveri kirjoitti...

Hei ja kiitos taas tästäkin kirjavinkistä. Täältä blogistasi niitä aina löytää. Myös viimeisimmät lasten lila-valkoiset lapaset ovat tosi nätit.
Kivoja käsitöitä teet.